lördag 19 december 2009

Puh!

Väcktes igår morse av ett sms från Micke. Neo var magsjuk. Tur han var hos sin pappa ;-) När Casper gått till skolbussen gjorde jag och Meja oss klara för att åka till stan. Vi började med att lämna Charlotte på hennes jobb och sen vidare till Gottsunda för att lämna mer kläder, flera snuttar och lite dricka och sånt till Neo. När vi uträttat lite fler småärenden åkte vi till Ikea, jag, Meja, mamma och Moa. Käkade frukost där. Mums! Träffade även på barnens farmor och farfar där. Blev lite shopping där oxå. Efter Ikea var vi till Coop Forum och handlade all julmat + all mat som behövs en månad framåt. Sen blev det Barnens hus för inköp av sista julklapparna.

Väl hemma igen packade vi upp maten, väntade in Casper som kom från skolan, åt lite snabbt mellis och tog sen bussen till stan igen. Skulle ju köpa vantar som jag lagt undan, posta paket och köpa chips och läsk som jag glömde köpa på Coop. I kön på Hemköp får Meja plötsligt jätteont i magen och orkar knappt stå upp. Förstår vad som är på gång och skyndar oss ut. Får tag på snälla pappa som hämtar upp oss och kör oss hem. Efter nån timme börjar Meja kräkas och krampa några gånger. Nu äntligen vågar jag tro att det lugnat sig. Neo är kräkfri sen 2 i natt och Meja sen halv 10 i morse. Puh!

Har iaf lyckats klä granen idag och slå in nästan alla paket. Måste hjälpa tomten att slå in hans paket oxå, men måste köpa nåt annat papper först så barnen inte ser att jag och tomten har samma papper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar